Title: Školy ve víru změn a ve stojatých vodách stability
Variant title:
- Schools caught up in winds of change and schools in stagnant waters of stability
Source document: Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 3, pp. [161]-164
Extent
[161]-164
-
ISSN1803-7437 (print)2336-4521 (online)
Persistent identifier (DOI): https://doi.org/10.5817/SP2015-3-10
Stable URL (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/134279
Type: Review
Language
License: Not specified license
Reviewed work
Dvořák, Dominik; Starý, Karel; Urbánek, Petr. Škola v globální době: proměny pěti českých základních škol. První vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. 195 stran. ISBN 978-80-246-2977-3.
Notice: These citations are automatically created and might not follow citation rules properly.
References
[1] Dvořák, D., Starý, K., Urbánek, P., Chvál, M., & Walterová, E. (2010). Česká základní škola. Vícepřípadová studie. Praha: Karolinum.
[2] Dvořák, D. (2012). Nový institucionalismus v pedagogice. Studia paedagogica, 17(2), 9–26. | DOI 10.5817/SP2012-2-2
[3] Greger, D. (2011). Dvacet let českého školství optikou teorií změny vzdělávání v post-socialistických zemích. Orbis scholae, 5(1), 9–22. | DOI 10.14712/23363177.2018.70
[4] Straková, J. (2013). Jak dál s kurikulární reformou. Pedagogická orientace, 23(5), 734–743. | DOI 10.5817/PedOr2013-5-734
[5] Šeďová, K. (2011). Fenomén zvaný škola. Studia paedagogica, 16(2), 195–199. | DOI 10.5817/SP2011-2-13
[6] Štech, S. (2013). Když je kurikulární reforma evidence-less. Pedagogická orientace, 23(5), 615–633. | DOI 10.5817/PedOr2013-5-615
[2] Dvořák, D. (2012). Nový institucionalismus v pedagogice. Studia paedagogica, 17(2), 9–26. | DOI 10.5817/SP2012-2-2
[3] Greger, D. (2011). Dvacet let českého školství optikou teorií změny vzdělávání v post-socialistických zemích. Orbis scholae, 5(1), 9–22. | DOI 10.14712/23363177.2018.70
[4] Straková, J. (2013). Jak dál s kurikulární reformou. Pedagogická orientace, 23(5), 734–743. | DOI 10.5817/PedOr2013-5-734
[5] Šeďová, K. (2011). Fenomén zvaný škola. Studia paedagogica, 16(2), 195–199. | DOI 10.5817/SP2011-2-13
[6] Štech, S. (2013). Když je kurikulární reforma evidence-less. Pedagogická orientace, 23(5), 615–633. | DOI 10.5817/PedOr2013-5-615